Letnja saobraćajna gužva

Novi Pazar ovoga leta karakterišu nezabeležene gužve u saobra?aju. Veliki je broj registrovanih vozila, vozila u tranzitu, kao i priliv vozila iz inostranstva i okolnih gradova. Najteža situacija je u centru grada.

Kolone vozila po?inju da se formiraju u podne iz nekoliko pravaca. Najduže su one iz pravca autobuske stanice i Prvomajske ulice. Usko grlo je kružni tok saobra?aja u centru grada i peša?ki prelazi oko njega. Ne pomaže ni izmišljanje dve saobra?ane trake u kružnom toku, koje neki voza?i vide kako bi sebi, uz pove?an rizik, obezbedili brži prolazak.

Novi Pazar ima oko 30 hiljada registrovanih vozila, a na podru?ju PU još 10 hiljada više. U letnjim mesecima pove?an je priliv vozila iz susednih gradova, veliki broj vozila dolazi iz inostranstva sa našim sugra?anima koji odmor provode kod ku?e, a gužvi doprinose i vozila u tranzitu, jer svi žele da naprave šoping pauzu u Novom Pazaru. Rezultat je neverovatna saobra?ajna gužva za koju pomo?i nema, kažu u Odeljenju Saobra?ajne policije.

Ovakva situacija isti?e i sve stare, dobro poznate, saobra?ne probleme kao što su nedostatak parkinga, uske ulice i još jednom veliki broj registrovanih vozila. Tu su i loše navike upotrebe automobila na kratkim relacijama, za sve i svašta, kao i parkiranje ispred kafi?a i ve?ih tržnih centara.

Sve male ulice, koje gravitiraju centru, zatrpane su parkiranim automobilima jer se tu parking ne napla?uje. Stanovnici su zaboravili kako uopšte izgledaju trotoari jer su prinu?eni da se kre?u kolovozom.

Mnogi se se?aju nekadašnjeg sistema „par-nepar“ koji je broj automobila na ulicama svakog dana smanjivao za polovinu. Pitanje je u ovdašnjim uslovima da li bi i on pomogao. Nadu daju parkirani bicikli ispred Gradske uprave i još nekoliko ustanova, ali zasad ih je veoma malo.

Komentari

komentar

Povezane vesti:

Vrh
%d bloggers like this: